Pored niza održanih Google edukacija za preduzeća u Srbiji, odlučili smo da svake nedelje počevši od 09.02.2018. objavljujemo po 5 saveta na koji način možete unaprediti Google oglašavanje za vaš biznis u 2019. godini.

Agencija Digital Marketing & Communications je zvanični Google Partner u Srbiji.

Za početak jedan zanimljiv podatak, Google je u junu ove godine promenio ime servisa za oglašavanje iz Google Adwords u Google Ads, pa često primetim da kada me klijenti pitaju za Google Adwords shvatim da nije bilo većih izmena u kampanjama oglašavanja njihovog preduzeća u najbolju ruku od juna 2018. godine kada se ovo ime zvanično više i ne koristi.

Ali da pređemo na stvar.

1) Prva stvar koju sebi ne smete dozvoliti u 2019. godini je široko podudaranje. Ukoliko u ovom trenutku pretražite termin: “apartmani na prodaju u Zimbabveu”, prikazaće vam se više različitih reklama, od “prodaje apartmana u Osijeku, preko izdavanja Apartmana na Zlatiboru”, pa do “prodaje montažnih kontejnera”.

A šta je zapravo široko podudaranje po definiciji Google-a:

Široko podudaranje omogućava prikazivanje oglasa na osnovu ključne reči svaki put kada neko pretražuje tu frazu, slične fraze, oblike jednine i množine, pogrešno napisane reči, sinonime, reči sa istim korenom (kao što su pod i podne obloge), srodne pretrage i druge relevantne varijacije.


Na primer, kada kao ključnu reč sa širokim podudaranjem dodate „šeširi“, govorite Google Ads-u da prikaže vaš oglas za pretrage koje sadrže taj ili sličan termin. Vaš oglas se može prikazati za pretrage koje sadrže termin „šešir“, „šeširi za sunce“ i „kape“. Ključne reči sa širokim podudaranjem vam pomažu da dosegnete do najšire publike.

Nije dovoljno u Google Ads Search kampanji uneti samo reči u formatu: “prodaja apartmana, apartmani na prodaju, izdavanje apartmana”, osim ukoliko ne želite da uzalud potrošite svoj budžet koji je trebao da donese konkretne rezultate!

Rešenje je da pored toga što ćete koristiti kompleksnije fraze da ograničite prikazivanje relevantnim korisnicima koji su zaista zainteresovani za vašu uslugu ili proizvod, koristite podudaranje fraze, modifikator širokog podudaranja ili potpuno podudaranje.

Pročitajte više o opcijama podudaranja.

2. Negativne ključne reči su obavezne

Pokušajte da na www.google.rs pretražite termin: “apartmani na zlatiboru sa bubašvabama” na dnu stranice zbog niske ocene kvaliteta oglasa videćete čak 3 plaćene reklame. Tako da ljudi zapravo plaćaju da bi se njihov oglas našao u vrhu Google pretrage zaapartmane sa bubašvabama”. Ovakvih primera je puno, pa tako ako pretražujete ključne reči kao što su: “nega kože glave majmuna, trubači od kojih pucaju bubne opne i matične ćelije prevara” prikazaće vam se ključne reči biznisa koji zapravo oglašavaju svoje usluge, a da prethodno nisu uneli ključne reči za negativna podudaranja.

Vaš posao ne mora biti doveden u negativan kontekst samo upotrebom ključnih reči kao što su “prevara, lopov, krađa” već i kroz nerelevantan prikaz oglasa, npr. “matične ćelije” se mogu pretraživati i u kontekstu edukacije i školovanja, a ako je vaša kompanija banka matičnih ćelija koja pruža njihovo čuvanje, onda je negativna ključna reč za vaš posao “edukacija” i “školovanje”.

Unos negativnih ključnih reči se vrši dodavanje znaka “-” ispred ključne reči ili u delu KLJUČNE REČI – NEGATIVNE KLJUČNE REČI.

3. Pratite Ažuriranja Google Ads platforme jer vas mogu koštati posla

Kako su naši uređaji koje svakodnevno koristimo vremenom rasli, porasla je i količina teksta koju Google dozvoljava prilikom izrade oglasnog rešenja koje će se prikazivati u Google pretrazi

Tako nam je Google omogućio da se sa našim biznisom izdvojimo od konkurencije korišćenjem mogućnosti proširenog tekstualnog oglasa. Google je nedavno uveo izmene koje pružaju mogućnost da kao autori oglasa dodate treći naslov i drugi opis, pa tako danas imate mogućnost da koristite čak 3 naslova od po 30 karaktera i 2 opis od po 90 karaktera.

Međutim, problem je nastao što se puno oglašivača zadržalo na stara 2 naslova i 1 opisu, čime su njihovi oglasi postali manje uočljiviji u odnosu na konkurentske, čime je smanjen CTR, izgubljena pozicija, a samim tim i broj prikaza i klikova koji je vaše preduzeće nekad ostvarivali.

4. Google Remarketing koji “dosađuje”

Koliko vam se puta desilo da vam se određeno oglasno rešenje iznova, iznova i iznova prikazuje na sajtovima širom interneta.

Remarketing – koliku god imao moć u stvaranju brand awarness-a i osećaju ogromne prisutnosti, ume vrlo lako da proizvede i kontra-efekat, a to je prepoznatljivost od strane korisnika u negativnom kontekstu, prijava reklame, ali i brisanje cookies-a čime gubite korisnike vaše Remarketing liste.

Rešenje za to je ograničavanje učestalosti prikaza reklamnog rešenja po korisniku i korišćenje Remarketing lista samo u trenutku kada imate konkretnu akciju ili događaj koji želite iskomunicirati sa vašim korisnicima.

Pročitajte više o ograničavanju učestalosti.

5. Praćenje konverzija

Ukoliko vodite Google kampanju oglašavanja, a nemate jasnu sliku o rezultatima koje ostvarujete, to je jednako lovu u mutnom.

Google pruža mogućnost merenja rezultata i praćenja konverzije, a pomoću Google Ads praćenja konverzija možete da vidite koliko efikasno klikovi na oglas dovode do vrednih aktivnosti klijenata kao što su kupovine na veb-sajtu, telefonski pozivi, preuzimanja aplikacije, registracije za bilten i još mnogo toga.

Ako želite da samostalno podesite praćenje konverzija, možete pogledati na koji to način možete učiniti na sajtu Google Support-a.

Quality score ne trpi lenjost
5 saveta kako da unapredite Quality Score vašeg oglasa i smanjite potrošnju.

A šta je zapravo “Ocena Kvaliteta” tj. “Quality Score”?

Ocena kvaliteta je procena kvaliteta oglasa, ključnih reči i odredišnih stranica. Kvalitetniji oglasi mogu da dovedu do nižih cena i boljih pozicija oglasa.

6. Ocena kvaliteta

Ocenu kvaliteta (na skali od 1 do 10) i njene komponente (očekivanu stopu učestalosti klikova, relevantnost oglasa i doživljaj korišćenja odredišne stranice) možete da vidite u polju „Analiza ključnih reči“ na nalogu.

Pročitajte više o “Oceni kvaliteta”.

Hajde da objasnimo plastično. Što veću ocenu kvaliteta ostvarite, vaši oglasi su relevantniji za korisnika i ono što je najbitnije plaćaćete znatno manju cenu po kliku, a ostvarivaćete znatno bolju poziciju u vrhu Google pretrage.
A od vas se traži samo jedno, posvećenost kreiranju kampanja i konstantno unapređenje oglasnih rešenja.

7. Odredišna stranica

Napravite 3 različite “odredišne stranice”, za svaku stranicu napravite posebnu “grupu oglasa”, ali zapamtite da postoji ograničenje – jedan domen=jedna kampanja i jedna “grupa oglasa”.
Ukoliko su odredišne tj. “landing stranice” na istom domenu onda mozete napraviti 3 grupe oglasa.

Dolazimo do sledeće matematika: 1 kampanja, 3 različite “landing stranice”, 3 “grupe oglasa” i konačno 9 različitih oglasnih rešenja koje bi trebalo kreirati.

8. Oglasna rešenja

Naravno nije nam u interesu da kreiramo 9 duplikata oglasa, već svaki treba da bude unikatan. Takođe, ono što je bitno je da se kako u naslovu, tako i u opisu pominju ključne reči za koje želimo da se naš oglas prikazuje jer ćemo pored uticaja na korisnike, uticati i na veći CTR (stopu učestalosti klikova), a zatim i na Ocenu kvaliteta, koja će dovesti do bolje pozicije i povoljnije cene po kliku koju ćemo plaćati Google-u.

9.Ekstenzije

“Dodaci” proširuju oglas dodatnim informacijama, što daje ljudima više razloga da odaberu vaše preduzeće. Oni obično povećavaju stopu učestalosti klikova na oglas za nekoliko procenata. U formate dodataka spadaju dugmad za poziv, informacije o lokaciji, linkovi do određenih delova veb-sajta, dodatni tekst i još mnogo toga.

Pročitajte više o “Dodacima”.

Popunite sve “Dodatke” koje vam nudi Google Ads sistem. Kada kažemo sve, mislimo sve koje vaš biznis ima na raspolaganju, naravno da ne možete uneti “Dodatak za aplikaciju” , ukoliko vaše preduzeće nema aplikaciju, ali zato sigurni smo da svako preduzeće može uneti podatke kao što su:
” Veze do sajta, Dodatne opise, Poziv, Lokaciju, Poruke, Cenu ili određene Struktuirane fragmente”.

10. Ključne reči

Pravilno targetirajte ključnih reči je polazna osnova dobre “Ocene kvaliteta” , jer zašto bi npr. korisnik kliknuo na vaš oglas koji se tiče vašeg brenda, a prikazuje se za ključne reči kao što su: naziv vaše konkurencije, brend vaše konkurencije, ili drugačiji oblik vašeg proizvoda.

Vraćamo se na savet broj 1. koji trebate pročitati, a koji se u ovom slučaju odnosi i na Ocenu kvaliteta.

Rešenje je da pored toga što ćete koristiti kompleksnije fraze da ograničite prikazivanje relevantnim korisnicima koji su zaista zainteresovani za vašu uslugu ili proizvod, koristite podudaranje fraze, modifikator širokog podudaranja ili potpuno podudaranje.

Pročitajte više o opcijama podudaranja.

Za kraj ovog dela naša preporuka je da ocena kvaliteta vaših oglasa uvek bude između 8 i 10. Eksperimentišite, primenjujte naše savete i pokušajte da maksimizujete svoje rezultate uz minimalna ulaganja.

11. Dinamičko ažuriranje teksta oglasa

Dinamičko ažuriranje teksta oglasa je možemo reći deo naprednih Google Ads funkcija, koje predstavlja veštačku inteligenciju Google Ads sistema oglašavanja.

Kada klijent koristi jednu od vaših ključnih reči u pretrazi, Google Ads automatski zamenjuje kod ključnom reči koja je pokrenula oglas.

Da biste shvatili zašto je ova funkcija bitna, morate razumeti da termini pretrage korisnika nisu uvek isti kao i ključna reč za koju želite da se vaša reklama prikazuje.

Uzećemo konkretan primer: Naša firma se bavi štampom, i želimo da nam veštačka inteligencija pomogne u prodaji “memoranduma”, u naslovu teksta oglasa na Google pretrazi unećemo: Najpovoljniji {KeyWord:memorandumi}

Kada korisnik pretražuje “memorandumi u koloru”, prikazaće mu se reklama upravo onako kako je pretražio tu reč, tj. “Najpovoljniji memonradumi u koloru”, dok kada ne bude mogao da primeni zadatu ključnu reč prikazati u originalnom obliku tj. samo “Najpovoljniji memorandumi”.

Na taj način ostvarićete znatno veću stopu klikova, uticaćete na bolji rang oglasa, a krajnji rezultat je i maksimiziranje rezultata uz smanjenje potrošnje.

12. Isticanje predstojećih događaja odbrojavanjem.

Uzmimo za primer da ste brend odeće i da vaša rasprodaja od 70% traje narednih 10 dana. Kako bi se broj preostalih dana do kraja rasprodaje automatski menjao, možete koristiti ovu funkciju, a pored broja dana korisnicima će se u samom oglasu prikazivati i broj minuta. Primer oglasa: “Iskoristite priliku za kupovinu u DMC Fashion prodajnim objektima. Preostalo je 5 dana do kraja rasprodaje od 70%!”, a zatim i “Preostalo je 5 sati i 32 minuta do kraja rasprodaje od 70%!”, “Preostalo je 22 minuta do kraja rasprodaje od 70%!”

Prema definiciji Google-a, parametri za prilagođavanje oglasa za odbrojavanje dolaze u formatima COUNTDOWN i GLOBAL_COUNTDOWN. Koristite GLOBAL_COUNTDOWN ako odbrojavate do vremena koje je globalno konzistentno, kao što je vreme za sportski meč. COUNTDOWN – Odbrojava do podešenog vremena, prilagođenog vremenskoj zoni osobe koja pretražuje. GLOBAL_COUNTDOWN – Odbrojava do „globalnog“ vremena konzistentnog sa vremenskom zonom vašeg naloga. Ako u oglasu piše „završava se za 4 sata“ u Kaliforniji, takođe će pisati „završava se za 4 sata“ u Njujorku.

13. Vremenski raspored oglasa

Vremenski raspored oglasa vam omogućava da prikazujete oglase tokom određenih perioda ili da menjate ponude za određene periode.

Ovo je bitna opcija kako bi ograničili prikazivanje vašeg oglasa samo u trenutku kada možete da odgovorite korisniku i tokom vašeg radnog vremena.

Možete prilagođavati kako vreme, tako i dane u nedelji kada će se oglas prikazivati, a više o Pravljenju vremenskog rasporeda oglasa možete pogledati na Google Support Centru.

14. Google Remarketing na Mreži za pretragu

Sjajna opcija za sve one koji žele da ciljaju posetioce koji su ranije posetili web sajt i izrazili interesovanje za određenim proizvodom ili uslugom. Na ovaj način moćićete da prilagodite tekst oglasa i ponudu posetiocima u trenutku kada vrše Google pretragu.

Prema rečima Google Ads centra, kada ljudi napuste sajt ne kupivši ništa, liste za ponovno oglašavanje na Mreži za pretragu vam pomažu da se povežete sa tim potencijalnim klijentima dok traže ono što im treba pomoću Google pretrage. Možete da podešavate ponude, pravite oglase ili birate ključne reči imajući na umu da su ti klijenti ranije posetili vaš veb-sajt. Liste za ponovno oglašavanje na Mreži za pretragu koriste liste za ponovno oglašavanje za ta prilagođavanja.

Postoje dve osnovne strategije za korišćenje lista za ponovno oglašavanje na Mreži za pretragu:

1) Možete da optimizujete ponude za postojeće ključne reči za posetioce na listama za ponovno oglašavanje. Na primer, možete da povećate ponudu za 25% za korisnike koji su posetili veb-sajt u poslednjih 30 dana. Možete i da prikazujete drugačiji oglas posetiocima sajta koji su stavili artikle u korpu za kupovinu, ali ih nisu kupili.

2) Možete da dajete ponude za ključne reči za koje obično ne licitirate samo za ljude koji su nedavno posetili vaš sajt ili su ranije ostvarili konverziju na njemu. To može da vam pomogne da povećate prodaju. Na primer, mogli biste da licitirate za opštije ključne reči samo za ljude koji su ranije kupili nešto na sajtu.

15. Odredišta za plasman kod Mreže multimedijalnog oglašavanja

Danas putem mreže multimedijalnog oglašavanja možete ciljati brojne web sajtove na kojima se mogu prikazivati vaši oglasi, a mi ćemo spomenuti samo neke od njih.

Počevši od najposećenijih web sajtova u Srbiji Blic.rs, Kurir.rs, Telegraf.rs, Espreso.rs, Alo.rs i sl. preko svetski poznatih sajtova kao što su Cnn.com, Bbc.co.uk, Forbes.com, Linkedin.com, Telegraph ili sajtova u regionu bivše Jugoslavije kao što su: Index.hr, Clix.ba, Jutarnji.hr, Vecernji.hr, Avaz.ba, pa do popularnih oglasa u Srbiji kao što su Polovniautomobili.com, Limundo.com ili Kupujemprodajem.com.

Svih 100 saveta možete pročitati u knjizi koja će se u prodaji naći u septembru 2019. godine.