Pored niza besplatnih Google edukacija za preduzeća u Srbiji, odlučili smo da svake nedelje počevši od 09.02.2018. objavljujemo po 5 saveta na koji način možete unaprediti Google oglašavanje za vaš biznis u 2019. godini.

Agencija Digital Marketing & Communications je zvanični Google Partner u Srbiji.

Za početak jedan zanimljiv podatak, Google je u junu ove godine promenio ime servisa za oglašavanje iz Google Adwords u Google Ads, pa često primetim da kada me klijenti pitaju za Google Adwords shvatim da nije bilo većih izmena u kampanjama oglašavanja njihovog preduzeća u najbolju ruku od juna 2018. godine kada se ovo ime zvanično više i ne koristi.

Ali da pređemo na stvar.

1) Prva stvar koju sebi ne smete dozvoliti u 2019. godini je široko podudaranje. Ukoliko u ovom trenutku pretražite termin: “apartmani na prodaju u Zimbabveu”, prikazaće vam se više različitih reklama, od “prodaje apartmana u Osijeku, preko izdavanja Apartmana na Zlatiboru”, pa do “prodaje montažnih kontejnera”.

A šta je zapravo široko podudaranje po definiciji Google-a:

Široko podudaranje omogućava prikazivanje oglasa na osnovu ključne reči svaki put kada neko pretražuje tu frazu, slične fraze, oblike jednine i množine, pogrešno napisane reči, sinonime, reči sa istim korenom (kao što su pod i podne obloge), srodne pretrage i druge relevantne varijacije.


Na primer, kada kao ključnu reč sa širokim podudaranjem dodate „šeširi“, govorite Google Ads-u da prikaže vaš oglas za pretrage koje sadrže taj ili sličan termin. Vaš oglas se može prikazati za pretrage koje sadrže termin „šešir“, „šeširi za sunce“ i „kape“. Ključne reči sa širokim podudaranjem vam pomažu da dosegnete do najšire publike.

Nije dovoljno u Google Ads Search kampanji uneti samo reči u formatu: “prodaja apartmana, apartmani na prodaju, izdavanje apartmana”, osim ukoliko ne želite da uzalud potrošite svoj budžet koji je trebao da donese konkretne rezultate!

Rešenje je da pored toga što ćete koristiti kompleksnije fraze da ograničite prikazivanje relevantnim korisnicima koji su zaista zainteresovani za vašu uslugu ili proizvod, koristite podudaranje fraze, modifikator širokog podudaranja ili potpuno podudaranje.

Pročitajte više o opcijama podudaranja.

2. Negativne ključne reči su obavezne

Pokušajte da na www.google.rs pretražite termin: “apartmani na zlatiboru sa bubašvabama” na dnu stranice zbog niske ocene kvaliteta oglasa videćete čak 3 plaćene reklame. Tako da ljudi zapravo plaćaju da bi se njihov oglas našao u vrhu Google pretrage zaapartmane sa bubašvabama”. Ovakvih primera je puno, pa tako ako pretražujete ključne reči kao što su: “nega kože glave majmuna, trubači od kojih pucaju bubne opne i matične ćelije prevara” prikazaće vam se ključne reči biznisa koji zapravo oglašavaju svoje usluge, a da prethodno nisu uneli ključne reči za negativna podudaranja.

Vaš posao ne mora biti doveden u negativan kontekst samo upotrebom ključnih reči kao što su “prevara, lopov, krađa” već i kroz nerelevantan prikaz oglasa, npr. “matične ćelije” se mogu pretraživati i u kontekstu edukacije i školovanja, a ako je vaša kompanija banka matičnih ćelija koja pruža njihovo čuvanje, onda je negativna ključna reč za vaš posao “edukacija” i “školovanje”.

Unos negativnih ključnih reči se vrši dodavanje znaka “-” ispred ključne reči ili u delu KLJUČNE REČI – NEGATIVNE KLJUČNE REČI.

3. Pratite Ažuriranja Google Ads platforme jer vas mogu koštati posla

Kako su naši uređaji koje svakodnevno koristimo vremenom rasli, porasla je i količina teksta koju Google dozvoljava prilikom izrade oglasnog rešenja koje će se prikazivati u Google pretrazi

Tako nam je Google omogućio da se sa našim biznisom izdvojimo od konkurencije korišćenjem mogućnosti proširenog tekstualnog oglasa. Google je nedavno uveo izmene koje pružaju mogućnost da kao autori oglasa dodate treći naslov i drugi opis, pa tako danas imate mogućnost da koristite čak 3 naslova od po 30 karaktera i 2 opis od po 90 karaktera.

Međutim, problem je nastao što se puno oglašivača zadržalo na stara 2 naslova i 1 opisu, čime su njihovi oglasi postali manje uočljiviji u odnosu na konkurentske, čime je smanjen CTR, izgubljena pozicija, a samim tim i broj prikaza i klikova koji je vaše preduzeće nekad ostvarivali.

4. Google Remarketing koji “dosađuje”

Koliko vam se puta desilo da vam se određeno oglasno rešenje iznova, iznova i iznova prikazuje na sajtovima širom interneta.

Remarketing – koliku god imao moć u stvaranju brand awarness-a i osećaju ogromne prisutnosti, ume vrlo lako da proizvede i kontra-efekat, a to je prepoznatljivost od strane korisnika u negativnom kontekstu, prijava reklame, ali i brisanje cookies-a čime gubite korisnike vaše Remarketing liste.

Rešenje za to je ograničavanje učestalosti prikaza reklamnog rešenja po korisniku i korišćenje Remarketing lista samo u trenutku kada imate konkretnu akciju ili događaj koji želite iskomunicirati sa vašim korisnicima.

Pročitajte više o ograničavanju učestalosti.

5. Praćenje konverzija

Ukoliko vodite Google kampanju oglašavanja, a nemate jasnu sliku o rezultatima koje ostvarujete, to je jednako lovu u mutnom.

Google pruža mogućnost merenja rezultata i praćenja konverzije, a pomoću Google Ads praćenja konverzija možete da vidite koliko efikasno klikovi na oglas dovode do vrednih aktivnosti klijenata kao što su kupovine na veb-sajtu, telefonski pozivi, preuzimanja aplikacije, registracije za bilten i još mnogo toga.

Ako želite da samostalno podesite praćenje konverzija, možete pogledati na koji to način možete učiniti na sajtu Google Support-a.