Iako su nedeljama unazad mnogi korisnici imali priliku da isprobaju novu eksperimentalnu funkciju Facebook-a pod nazivom “Explore feed” od juče je i zvanično ova funkcija dostupna na svim platformama.

Šta je ta raketica i zašto me uopšte briga za Explore feed? 🙂

Ukoliko ste administrator bilo koje stranice na Facebook-u ova novina će vam sigurno pokvariti planove. Naime, Facebook je sada podeljen na News Feed u kome se nalaze objave vaših prijatelja i gle čuda pored toga samo i isključivo sponzorisanih objava Facebook stranica, dok je Explore feed mesto gde su sve ostale stranice koje ste zapratili.

Ako koristite Instagram, shvatićete da postoji sličnost između Explore tab-a na Instagramu i Explore feed-a na Facebook-u. Ali šta je zapravo suština? Stranice koje ste godinama gradili kako bi prikupili određeni broj relevatnih korisnika/fanova će biti gurnute u drugi plan, dobijaćete znatno manje interakcija, znatno manju vidljivost i na kraju znatno manje rezultate.

Izgleda da će Facebook ukrasti Google-u onu čuvenu: AKO ŽELITE DA SAKRIJETE LEŠ, UČINITE TO NA EXPLORE FEED-u, JER BUDITE UVERENI DA GA TAMO NIKO NEĆE PRONAĆI. 🙂

Međutim, postoji rešenje. Pogađajte koje? Facebook oglašavanje naravno. Sponzorisane objave tj. plaćeno oglašavanje putem Facebook-a će vam omogućiti da budete na “prvoj strani Facebook-a”, i to baš između objava koje plasiraju vaši prijatelji. Znači, nije sve tako crno – samo ćete morati konstantno da ulažete u oglašavanje. Dobro, onda ipak jeste. 🙂

Aplauz za Facebook. Odličan poslovni potez.

Minut ćutanja za sve vlasnike Facebook stranica.

Citiraću za kraj jedan zanimljiv status koji je Stefan Milutinović izneo na LinkedIn-u juče:

Mislim da se Community menadžeri na Facebooku posle prebacivanja stranica na Explore Feed osećaju otprilike kao u nekom trenutku vlasnici video klubova, servisa za kišobrane, CD šopova,… Ne znam da li je ovo kraj besplatnom sadržaju sa Facebook stranica, ali trenutan status je otprilike “održavanje u komi”