logo društvene mreže Instagram

Da li Instagram uz ALT tekst funkciju postaje dom SEO optimizacije?

SEO optimizacija, od kada je nastala kao oblast prilagođavanja sadržaja na web stranama u skladu sa određenim standardima koji postoje, ne prestaje da intrigira ljude koji se bave digitalnim marketingom. Ovaj vid prilagođavanja sadržaja u poslednjih par godina postao je grana industrije ozbiljne veličine i namene.

Način na koji Google definiše da li je nešto kvalitetno, vredno njihove pažnje da bi bilo rangirano u internet pretragama, inspiriše i druge kompanije da usled velike količine informacija počnu bolje da filtriraju sadržaje i pružaju korisnicima maksimalno korisničko iskustvo. Jedna od tih kompanija jeste i Instagram, koji je skoro uveo funkciju ALT teksta, jednog od parametara po kojima Google prepoznaje šta je ono što se nalazi na slici.

Iako promena manjeg značaja za  korisnike ove popularne društvene mreže, profesionalnim marketerima je signal da Instagram polako uvodi red u način pretraživanja već pohranjenog sadržaja u bazi, kako bi korisnik u svakom trenutku pretrage dobio što preciznije rezultate. Jedan od tehničkih načina da se to reši jeste uvođenje ALT teksta, taga koji objašnjava šta je ono što se nalazi na slici, kako bi algoritam razumeo kome je slika namenjena, i šta je autor njome želeo da prenese drugim korisnicima.

alt tekst funkcija omogućava bolju optimizaciju slika

Čemu služi ALT tekst funkcija?

ALT tekst u internet slengu predstavlja alternativni tekst. On je zapravo alternativa vašoj fotografiji u slučaju da se ona ne učita na web lokaciji koja je posećena. Umesto da ljudi vide fotografiju, ugledaće ALT tekst. On treba da opisuje šta je na fotografiji, precizno i detaljno, kako korisnik ne bi ostao uskraćen da razume vaš sadržaj. Ako se ALT tekst tag ne doda, onda će praktično nedostajati objašnjenje za ono što je na slici.

On je prevashodno namenjen slabovidim i slepim osobama – to znači da ove osobe putem pametnih telefona zvukom dobijaju informacije šta se to nalazi na slici. Na osnovu unetog ALT teksta Instagram odlučuje u koju će kategoriju svrstati fotografiju, prema kojim zadatim ključnim rečima. Zbog toga je bitno pažljivo birati ključne reči i raditi istraživanja šta je ono što je u trendingu i visoko rangirano.

Činjenica je da ALT tekstovi imaju mnogo veću svrhu od ove koja je objašnjena. To je došlo do izražaja u prošle dve godine, kada je Google dao na značaju optimizaciji fotografija i vizuelnih elemenata web stranica. Ovi tagovi su implementirani gotovo na svim mestima na internetu, iako ih korisnici ne vide.

Kada je u pitanju nova Instagram funkcija, ALT tekst se koristi za tačno opisivanje onoga što je predstavljeno na fotografiji. Nije namenjen za puko kopiranje i lepljenje naslova slike. Pravo je pitanje zašto dodatno trošiti vremena na kreiranje ovih tagova. Evo i nekih od razloga:

  1. ALT tekst pomaže ljudima da “vide” vašu fotografiju, u slučaju da se ona fizički ne može učitati. Instagram je sam po sebi vizuelna društvena mreža, fokusirana na multimedijalne sadržaje. U opisu slike uglavnom korisnici ne opisuju ono što je na slici, pa je ALT tekst prava prilika za to;
  2. Slepi ljudi ne mogu da vide vaše objavljene fotografije, ali uz pomoć ALT teksta, Instagram im može čitati šta je to što se nalazi na slici;
  3. Ovo je takođe način da ljudima pružimo širi kontekst da razumeju ne samo naslov, već i našu ideja iza fotografije. Na taj način ćete učiniti svoj sadržaj, kreativnost i sebe dostupnijim još većem broju ljudi;
  4. Pomažete algoritmu Instagrama da razume šta je na vašoj fotografiji. Instagram, iako koristi tehnologiju prepoznavanja slika da bi video šta je na slici, još uvek ne radi to dovoljno uspešno da može da razume smisao. Kao kod Google-a, ako mu ne damo ALT tekst, neće moći da prezentuje vašu sliku usko zainteresovanoj ciljnoj grupi. Isto je i sa Instagramom. Uz pomoć nove funkcije, algoritam dobija na svojoj moći, a vama kao krajnjem korisniku pomaže da rastete na prirodan način;
  5. Novi tag u kom opisujete ono što je na slici, ako je javno otvoren profil, omogućiće Google-u da preciznije obrađuje vaše slike i prikazuje vas u pretragama fotografija. Ovo govori da je Instagram SEO stvara, i da počinje sa radom. Sve ovo praktično znači da vaša slika može živeti i izvan granica Instagrama, jer može biti prepoznata od mnogo šireg kruga ljudi i korisnika na internetu.

SEO optimizacija dolazi na Instagram

Da biste izašli nekome prvi u pretrazi, treba da radite na optimizaciji sopstvenog sadržaja. ALT tekst je u tom smislu veoma važan saveznik, pogotovo za vizuelnu društvenu mrežu kakva je Instagram. Razlozi navedeni iznad jasno ukazuju na snagu nove funkcije koju je Instagram nedavno lansirao. Instagram želi da svi u zajednici mogu da komuniciraju jedni sa drugima, uključujući i ljude sa oštećenim vidom.

Po proceduri koja je objavljena, Instagram će u nedostatku vašeg ALT teksta dodati automatski umesto vas, uz pomoć sopstvenih tehnologija. Algoritam će na osnovu prepoznavanja onoga što je na slici dodati tekstualni deo u tagu. Još uvek se ne može sa sigurnošću utvrditi koliko je ova tehnologija precizna, ali ono što znamo jeste da je čovek svakako precizniji.

Da li SEO kuca na vrata Instagrama?

Po svemu prikazanom i objavljenom od strane Instagrama u poslednje vreme, čini se da SEO polako, ali sigurno, kuca na vrata ove društvene mreže. Jasno je da će se sve kretati u pravcu dodatne optimizacije sadržaja, i da vam organski doseg može porasti mnogo više od postojećeg. Sasvim sigurno, uz mogućnost otvaranja e-commerce prodavnice i novih funkcija, Instagram postaje moćna platforma za prodaju.

Leave a comment:

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Top