google analytics na delu kao vaš saveznik

Google Analytics kao čvrst saveznik u rastu poslovanja vašeg biznisa

Sve veći broj korisnika na internetu omogućio je razvoj mnogih alata i aplikacija za praćenje interesovanja i ponašanja ljudi kada su u pitanju posete websajtovima. Tradicionalni biznisi, bilo da su usmereni na trgovinu proizvodima i uslugama, ili da su usmereni na proizvodnju, oduvek žele da budu tamo gde su najviše vidljivi potencijalnim kupcima. To su mesta najvećeg protoka ljudi. U realnom svetu, to su veliki skverovi, prometne ulice, trgovi i raskrsnice sa upečatljivim bilbordima.

Kada je u pitanju virtuelni svet, ovakva čvorišta su zapravo društvene mreže Facebook i Instagram, YouTube, ali i sajtovi e-trgovine, kao što je Amazon, Aliexpress, eBay i mnogi drugi. Tu je i Instagram shop, kao najtraženija vrsta e-commerca trenutno, mogućnost koja je odnedavno dostupna i kod nas.

Naravno, pored ovakvih, velikih mesta gde imate priliku da istaknete svoj biznis, možete da napravite i svoj websajt, koji predstavlja adresu vašeg poslovanja, gde vas ljudi mogu videti i saznati više o onome čime se bavite. Na tom mikronivou, potrebno je prilagoditi websajt ponašanju korisnika i osigurati im visok kvalitet korisničkog iskustva. Samim tim, povećavaju se šanse da korisnici duže ostanu na websajtu i kupe određeni proizvod. U proučavanju smera kojim će se razvijati vaš sajt uključuje se Google Analytics, jedan od najboljih saveznika koje možete imati dok širite posao u online svetu.

google analytics kao vaš saveznik

Google Analytics prati sve vaše marketinške aktivnosti

Ako se bavite bilo kakvim online marketingom, verovatno ste postali svesni činjenice da je websajt krajnja lokacija koju će zainteresovani korisnik posetiti pre odluke o kupovini. Iz ovog se lako može zaključiti da je websajt centralna tačka vašeg online postojanja. Google Analytics je tu da vam pomogne da pratite efikasnost digitalnog marketinga koji primenjujete. Google je objavio da više od 50 miliona websajtova koristi njihov alat da analizira posete i korisnike.

Dosta istraživanja pokazuje faktor uspeha nije samo novac uložen u marketing, već i pažljivo analiziranje i testiranje različitih strategija, od kojih neke mogu biti uspešne, a neke i ne toliko. Google Analytics nudi kompletan uvid u reakcije korisnika i njihovo ponašanje na sajtu, kako biste mogli da planirate svoju strategiju pametnije, efikasnije i efektivnije.

Kako se koristi Google Analytics?

Sa sigurnošću možemo reći da je Google Analytics lak za korišćenje, i da po unapred predefinisanim parametrima daje širok spektar informacija vlasniku websajta koji mu mogu biti od pomoći pri razvijanju marketinških planova. Povezivanje Google Analytics-a sa vašim websajtom traje vrlo kratko, a implementira se u vidu nekoliko linija koda za praćenje na početnoj strani. Implementirani kod beleži aktivnosti vaših korisnika u trenutku kada posete sajt, zajedno sa njihovim različitim atributima, među kojima su najčešći starost, pol i interesovanja.

Kada kod prikupi podatke, on ih šalje na Google Analytics server, naravno nakon izlaska korisnika sa websajta. Moćan google alat sve prikupljene podatke objedinjuje na više načina, među kojima su četiri osnovnih:

  1. Korisnički nivo (vezan za radnje svakog korisnika);
  2. Nivo sesije (svaka pojedinačna poseta);
  3. Nivo prikaza stranice (svaka posećena stranica);
  4. Nivo događaja (prikazi videa, klikovi, interakcija korisnika sa websajtom).

Pre početka analiziranja informacija dobijenih u ovom alatu, bitno je razumeti koje su razlike između pokazatelja i dimenzija koje se u njemu koriste. Pokazatelji su statistički podaci koje je Google prikupio o ponašanju korisnika na websajtu, dok su dimenzije različiti načini prikazivanja dobijenih brojeva. Dimenzije se mogu prilagođavati tako da odgovore na poslovne zahteve koje pokušavate da rešite.

Ove dve stavke i njihovo razumevanje je veoma bitno kako biste efikasno koristili GA. Na primer, informacija o ukupnom broju ljudi koji posećuju websajt nije od velike pomoći kada je u pitanju planiranje poslovanja. Sa druge strane, informacija koliko ljudi posećuje vaš websajt podeljeno po starosti, lokaciji ili polu, daje korisne podatke o tome koja je vaša publika na internetu.

google analytics i statistika websajta

Vrste podataka u Google Analytics alatu

Postoje dve vrste podataka koje možete prikupiti kroz Google Analytics:

  1. Podaci o korisniku – demografski podaci korisnika, starost, pol, interesovanja, uređaj, odakle dolaze, da li je to Facebook, google pretraga ili nešto treće. Ovi podaci nam daju uvid u to koju grupu korisnika treba da ciljamo pri svojim marketinškim aktivnostima. Karakteristike posetilaca svojstvene su samim korisnicima, i nisu promenljive. Iako ove karakteristike nije moguće menjati, internet je dovoljno veliki da možete targetirati usku ciljnu grupu koja odgovara nameni vašeg biznisa i marketinških ideja. Podaci o korisniku mogu poslužiti kao kvalitetan orijentir i vodilja za dalje usmeravanje vaših strategija i aktivnosti digitalnog marketinga;
  2. Podaci o ponašanju korisnika – ovi podaci prikupljaju se tokom sesije korisnika na samom websajtu. Podaci o ponašanju korisnika uključuju sledeće podatke: koliko je korisnik ostao na vašem websajtu, koja je njihova prva i poslednja stranica pre izlaska sa websajta, najčešći put kojim prolaze, i kako se ponašaju pri samoj interakciji sa sadržajem. Na osnovu takvog korisničkog iskustva, i podataka koje vam pruži Google Analytics, mnogo je lakše uvideti koji su metode uspešnije, koji sadržaj poseduje viši nivo konverzije i još mnogo toga.

Za razliku od karakteristika korisnika koji dolaze na sajt, podaci o ponašanju posetilaca mogu se menjati, jer promene na sajtu direktno mogu uticati na to kako oni koriste i konzumiraju sadržaj. Različitim analizama u okviru alata mogu se identifikovati problemi i stranice koje ne zadržavaju korisnika na websajtu, pa samim tim opada korisničko iskustvo. Ispravljanjem problema, UX (korisničko iskustvo) se poboljšava, čime se dobija na kvalitetu sadržaja i same web lokacije. Procenat konverzije se takođe može pratiti uz pomoč popularnog google-ovog alata, ali i poboljšavati na osnovu dobijenih analiza. Time se direktno poboljšava i celokupno poslovanje vašeg biznisa.

Iskreni saveznik u poboljšanju poslovanja

Većina poslova je tokom 2020. godine prešlo na online funkcionisanje, a među njima i popularne trgovine, prodavnice, butici, i mnogi drugi. Epidemija koronavirusa je ubrzala proces digitalizacije poslovanja, tako da je sada potrebno da za neke procese rada koristite softverske alate koji će meriti uspešnost digitalnih aktivnosti.

Bilo da se odlučite za google oglašavanje, SEO optimizaciju, ili marketinške aktivnosti vođenja društvenih mreža, sve ove akcije dovešće na kraju korisnika do websajta, gde Google Analytics može da meri različite parametre koji će pomoći da se preciznije targetira ciljna grupa za određenu uslugu ili proizvod, a samim tim poveća i uspešnost digitalnog marketinga. U vremenu kao što je današnje, potrebno je pametno ulaganje, dugoročna održivost poslovanja, a Google Analytics baš u tome može dosta pomoći.

Leave a comment:

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Top