Društvena mreža Instagram i njen logo

Instagram shop – vodič kroz funkcionisanje popularne prodavnice

U vremenu globalne epidemije i adaptiranja na potpuno novi način života, bilo je potrebno prilagoditi poslovanje i prebaciti sve u digitalni prostor. Zbog potreba korisnika da se sve više oslanjaju na online kupovinu, Instagram je uveo Instagram shop, mogućnost direktne kupovine putem ove društvene mreže, a sada je konačno posle Sjedinjenih Američkih Država i evropskih zemalja dostupan i u Srbiji.

Zašto je Instagram shop važan?

Ako uzmete u obzir da je svakog dana više od 500 miliona korisnika aktivno na Instagramu, i da svaki korisnik u proseku prati minimum jedan brend, odnosno kompaniju, onda je pred vama vrlo jasna slika o ekonomskom značaju ove društvene mreže. Instagram biznis je upravo zbog impementacije Instagram shopa konačno postao moguć.

Instagram predstavlja društvenu mrežu gde su objave predstavljene u vidu fotografija i slika, i kao što možete da zaključite, sve se dešava vizuelno. Predstavljanje proizvoda na vizuelan način može efikasno i kvantitativno da poboljša proces prodaje. Instagram shop je osmišljen kao integracija vašeg kataloga proizvoda sa profilom na Instagramu. Sa druge strane, ovo vam omogućava da promovišete proizvode direktno kroz postove i interakciju sa drugim korisnicima. 

povećanje online prodaje i online trgovine

Gde se promovišu proizvodi?

Sve proizvode koje integrišete u okviru dela Instagram shop, možete da promovišete i reklamirate u sledećim odeljcima Instagrama:

  1. Postovi – u svakom postu koji se objavi, moguće je tagovati proizvod, kao što to inače radite sa vašim prijateljima i drugim korisnicima;
  2. Story – kroz priče koje objavljujete na Story delu, moguće je reklamirati proizvode i tagovati ih;
  3. Explore tab – uz dobro optimizovan sadržaj i post, vaši proizvodi mogu postati vidljivi u delu Explore tab, koji široj zajednici predstavlja zanimljive objave, u skladu sa njihovim interesovanjima, bez obzira na to da li vas neko prati ili ne;
  4. Shop tab – ovaj deo Instagrama je potpuno nov, i nalazi se na profilu u posebnom odeljku. Tu je takođe moguće objavljivati i promovisati proizvode.

Kako funkcioniše Instagram shop?

Bitno istaći da korisnici ne napuštaju Instagram dok pretražuju proizvode iz vaše prodavnice. Oni to mogu u potpunosti opušteno da rade gde god da se nalaze. Visoka dnevna aktivnost korisnika Instagrama vam zapravo omogućava da proizvode koje želite da prodate, stignu do širokog auditorijuma ljudi, i da ih oni vide. Nema više potrebe za odlaskom u prodavnicu ili za nepotrebnim trošenjem vremena. Sve je na dohvat ruke, i to u okviru društvene mreže koja je mnogima prvi izbor pri komunikaciji sa drugim ljudima i razmenjivanju različitih vrsta sadržaja.

Kao što je već pomenuto, tagovanje proizvoda vrši se na isti način kao i tagovanje drugih korisnika. Tagovanjem proizvoda, na slici koju objavljujete pojaviće se ikonica za tzv. shopping bag. Kada korisnik klikne na proizvod, prikazaće mu se informacije o ceni, kao i link ka strani sa proizvodima. Moguće je tagovati do pet proizvoda na slici, odnosno dvadeset po carousel-u.

Svaki put kada na nekoj slici tagujete proizvod, sadržaj će se pojaviti u ekskluzivnom shopping feed-u na vašem Instagram business profilu.

Instagram shop stigao u Srbiju

Šta nudi Instagram product page?

Pri razvijanju Instagram shop-a, autori su zaista razmišljali da olakšaju proces kupovine što je više moguće, a na drugoj strani da pruže potencijalnim kupcima sve informacije koje im mogu biti od značaja pri odlučivanju da li će kupiti neki proizvod. Zbog toga je na strani za proizvode implementiran odeljak koji pruže detalje o samom proizvodu, i to sledeće:

  1. Ime proizvoda;
  2. Slike proizvoda;
  3. Opis proizvoda;
  4. Cena proizvoda;
  5. Link ka websajtu gde je moguće pogledati proizvod;
  6. Povezani proizvodi.

Benefiti pri izradi Instagram shop-a

Već smo pomenuli da je Instagram postao brzorastući e-commerce alat koji čini sve kako bi pridobio potencijalne brendove, kompanije i prodavce da svoju robu i usluge plasiraju putem ove društvene mreže. Od trenutka lansiranja, Instagram je dobio oko 25% veći saobraćaj na mreži, i oko 8% veći profit, direktno zbog omogućavanja šopinga. Zbog toga je bitno naglasiti koji su to benefiti zbog kojih bi trebalo da razmislite o online prodaji baš na Instagramu:

  1. Olakšava kupovinu potrošačima – Instagram se vodi jasnom filozofijom, da dovede prodavnicu do kupca, kako on ne bi morao da izlazi iz svoje zone komfora ili učini dodatan napor da ode do prodavnice;
  2. Omogućava direktnu promociju proizvoda – Preciziranje ciljne grupe je uz Instagram nikad lakše, što prodavcima nudi priliku da po niskim cenama svoje proizvode plasiraju mnogo širem spektru potencijalnih kupaca;
  3. Izlaganje proizvoda već zainteresovanim kupcima – Uskim targetiranjem ciljne grupe, odnosno samo ljudi koji su izuzetno zainteresovani da kupe vaš proizvod, smanjujete troškove promotivnih aktivnosti, a povećavate prihode, što je i najveći adut Instagrama i započinjanja biznisa na njemu.

Otvorite Instagram shop i uz naše eksperte razvijte svoje e-commerce poslovanje

U uslovima fizičkog distanciranja ljudi, povećanja internet trgovine i promena navika korisnika, Instagram shop se čini odličnim rešenjem za približavanje potencijalnim kupcima. Ako želite da svoje proizvode predstavite na Instagramu, to možete učiniti uz pomoć DMC eskperata čije će vam iskustvo pomoći da što pre pokrenete poslovanje i uspešno ih predstavite korisnicima Instagrama. Kontaktirajte nas i budite prvi na novonastalom tržištu elektronske prodaje, uz pomoću kog vaš biznis može eksponencijalno da raste.

Leave a comment:

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Top